Dr Jack Zenger i dr Joseph Folkman założyli w roku 2003 firmę badawczą (Zenger|Folkman), w ramach której starają się dostarczać menedżerom wiedzy i narzędzi. W roku 2020 przeprowadzili badanie na próbie badawczej 1072 menedżerów, w którym poproszono ich o ocenę samego siebie:  "Czy jestem arogancki, czy przyjazny?".  Każdy oceniany był również przez swojego przełożonego, kolegów i podwładnych, w sumie średnio przez 18 osób z ich najbliższego otoczenia. Następnie wyłoniono 216 osób, których wyniki stały w sprzeczności z oceną kolegów z pracy. Menedżerowie ci ocenili siebie jako osoby nie zachowujące się arogancko, gdy ich otoczenie oceniło ich odmiennie.
Zenger i Folkman postanowili ocenić skuteczność stylów zarządzania (arrogant - humble). Opierając się na własnym systemie oceny zawierającym 54 kryteria stwierdzili 2-krotnie wyższą skuteczność menedżerów z dominującą postawą  przyjazną (humble)  wobec podwładnych i innych kolegów z pracy. Stwierdzili, że menedżer  arogancki  przykłada większą dbałość do wyników, niż zadowolenia ludzi z pracy. Jeśli jakaś jego decyzja wpłynęła na pracowników negatywnie, to traktuje to jako  "koszt prowadzenia biznesu".  Z kolei menedżer  przyjazny  ukazuje swoim zachowaniem, że inni ludzie są tak samo ważni jak on i jak wyniki firmy.

artykuł "Komunikacja kierownicza"

do  Nauka